mandag 9. april 2012

Mandag 09.04.12

Dagen i dag har jeg vært i Jinja for første gang!
Stod opp klokka kvart over 5, Ugandisk tid (dvs. kvart over 4, Norsk tid) og ble hentet av han som er sjåfør her. Etter to timers biltur ankom jeg Jinja og gjorde meg klar for "bungee-jumping".

Når jeg satt og ventet på at jeg skulle komme opp på rampa, fikk jeg stadig høyere og høyere puls.

På rampa etter å ha fått festet beina til strikket kjente jeg skikkelig på adrenalinet og når han telte ned 3-2-1-JUMP raste suget i magen seg! Er så utrolig fornøyd med å ha klart å hoppe!!

Etter strikkhoppinga bar turen videre med bil et stykke oppover langs Nilen, og fikk på meg vest, hjelm og ble utstyrt med en padleåre. Hadde "bare" en halv-dags rafting så 20 kilometer nedover bar det.

Første "utforkjøring" var et dropp på 16 fot som gikk forholdsvis bra, men neste stryk igjen, tippet vi over alle 8 ombord og instruktøren og meg var de eneste som klarte holde oss fast i båten.. Fikk til og med dratt med meg en ekstra padleåre opp i båten da vi flippet den riktig vei igjen.

Alt i alt så har jeg hatt en helt uuutrolig dag, og hoppe i strikk er noe jeg garantert kommer til å gjøre igjen!

Hopp-rampa!

Apene i Jinja







































Rafting på Nilen, Jinja!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar