søndag 1. april 2012

Lørdag 31.03.12

I dag skal vi tihar vi vært i "slummen" for å se der for første gang.

Her lever de som bor her under særdeles dårlige kår. Vi har sett på den lille skolen der, sett på boksinga som er en del av et prosjekt der inne for å bruke sport for å rett og slett kjempe seg ut av fattigdommen, gått og sett på forholdene i gatene og kikket på noen av "husene"

Var forferdelig å se at på et område som er kanskje like stort som 6 forballbaner, så bor det over 1 million mennesker i total fattigdom. En "bolig" jeg var innom var ikke stort større enn 1,5 kvadratmeter med skitt overalt og der bodde det 7 søsken som var barn uten foreldre som sov på skift på det lille kottet.

Var en helt uvirkelig opplevelse å være der, for jeg har aldri sett sånn før og når jeg får oppleve det i virkeligheten så blir det helt, helt spesielt.

Avsluttet kvelden med trening og bading pluss soling, så dette har vært en dag med STORE kontraster. Skal mer ned der, så kommer med videre oppdatering på det som jeg opplever og ser, men har ikke ord akkurat nå.

I et lite rom bor det femten stykker.


Skoleklassene i slummen er samlet.

Skoleklassene i slummen er samlet.


Her er fem som skal flyttes fra slummen til barnehjemmet.

Meg i slummen.



Fem som skal på barnehjemmet.


Gatene i slummen.


Matlaging.

Trange gater.

"Store hus" i slummen.


Boksingen som tiltak mot fattigdom.




Små "hus"

Gatene.







Her tar jeg bilde i inngangsdøra. Her bor & sover syv foreldreløse barnesøsken på skift.
Når de skal sove rett stikker beina på utsiden av forhenget i inngangspartiet.

1 kommentar: